Nasa s pomočjo umetne inteligence odkrila novo osončje

Teleskop Kepler in Googlova umetna inteligenca sta odkrila sistem z osmimi planeti, ki je zaradi tega zelo podoben našemu. S tem se sicer podobnost bolj ali manj konča, saj noben od planetov tam daleč najverjetneje ni primeren za življenje.

Trenutno uporabljate Adobe Flash Player verzije 8.

Za napredno uporabo našega novega predvajalnika priporočamo Adobe Flash Player 9, ki omogoča celozaslonski ogled in najboljšo kvaliteto videa.
Priporočamo najnovejšo različico Adobe Flash Player verzije 9, ki si ga lahko brezplačno naložite tukaj

Video

Ameriški vesoljski agenciji Nasa je uspelo s pomočjo vesoljskega teleskopa Kepler in umetne inteligence odkriti sistem zvezde z osmimi planeti, toliko kot jih ima naše Osončje. Gre za doslej največji znani planetarni sistem poleg našega, vendar pa nobeden od planetov v njem verjetno ni primeren za življenje.

Sistem osmih planetov se vrti okrog zvezde, ki so jo poimenovali Kepler 90 in je od Zemlje oddaljena 2545 svetlobnih let, so v četrtek sporočili iz Nase.

Planetarni sistem

(Foto: NASA/Wendy Stenzel)

Po besedah astronoma Andrewa Vanderburga z univerze v Austinu v ameriški zvezni državi Teksas je na novo odkrit sistem nekakšna "mini različica" našega Osončja, z manjšimi planeti znotraj in večjimi zunaj, le da je vse veliko bolj skupaj.

Planet Kepler 90i je na primer podobno kamnit kot Zemlja, a svojo zvezdo namesto v letu dni obkroži v vsega dveh tednih. Zato po besedah Vanderburga "ni mesto, ki bi ga želel obiskati", saj je tam po vsej verjetnosti veliko prevroče - po izračunih Nase v povprečju 426 stopinj Celzija, podobno kot na Merkurju, ki je najbliže Soncu.

Znanstveniki so sicer nov planetarni sistem odkrili s pomočjo Googlove naprave, ki se je sposobna učiti. Šlo je za proces, v katerem so morali računalnik najprej naučiti, da skenira skozi ogromen nabor signalov, ki jih zbira teleskop Kepler, in med njimi išče znake t. i. tranzitov - meglic, ki nastanejo, ko planet potuje mimo oziroma pred zvezdo.

Teleskop Kepler je od leta 2009, ko je začel delovati, skeniral že približno 150.000 zvezd, astronomi pa so z njegovo pomočjo potrdili obstoj okoli 2500 oddaljenih planetov.

Prenesi v

Glasuj

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Komentarjev: 15
ssesses 30.12.2017 15:50:15
Višje od nižje zemeljska orbite še nobeno človeško izdelano letalce ni šlo.Ebi ga tako pač je. Eni pač ne sprejemajo resnice. Uf sedaj bom gorel na grmadi kot so to počeli v 15 stoletju.
Več komentarjev